Przygotowanie do zamknięcia roku 2018 w jednostce budżetowej Szkolenie wyjazdowe!!!

- harmonogram sporządzania rocznych sprawozdań budżetowych i finansowych

- inwentaryzacja aktywów i pasywów

- ustalenie prawidłowego wyniku finansowego

- najważniejsze modele ewidencyjne obowiązujące w roku 2018 - nowe wzory księgowań

 

Termin: 4-5.12.2018 / Miejsce: Zakopane

CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przypomnienie i uaktualnienie wiedzy w zakresie procedur związanych z księgowym i budżetowym zamknięciem roku 2018, w tym zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, zasad wyceny aktywów i pasywów oraz weryfikacja prawidłowości księgowań dochodów i wydatków budżetowych, należności budżetowych i odpisów aktualizujących należności, zobowiązań budżetowych, zaangażowania, przychodów i kosztów oraz rozliczeń międzyokresowych, a także zasad ustalania wyniku finansowego i wyniku wykonania budżetu za rok 2018.
 
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane  jest do kierowników jednostek, głównych księgowych, skarbników, kwestorów i innych pracowników służb finansowo - księgowych jednostek sektora finansów publicznych.
 
PROGRAM SZKOLENIA
 

Przyjazd - 03.12.2018 r.

od 16:00

Przyjazd i zakwaterowanie uczestników.

od 18:00

Kolacja.

I dzień 04.12.2018r.

8:30 – 9:00

Rejestracja uczestników.

 

 

Przerwy kawowe
o godzinie

10:30 i 12:15

  1. Zasady systemowe w zakresie finansów publicznych a obowiązki i odpowiedzialność kierownika jednostki i głównego księgowego za rachunkowość i sprawozdawczość jednostki budżetowej.
  2. Nadrzędne zasady rachunkowości oraz zasady wyceny aktywów i pasywów obowiązujące w rachunkowości budżetowej w roku 2018.
  3. Czynności przygotowawcze związane z zakończeniem roku budżetowego:
    • ustalenie terminu wpływu dokumentacji finansowej do jednostki,
    • ustalenie harmonogramu sporządzania rocznych sprawozdań budżetowych
      i finansowych.
  4. Inwentaryzacja składników aktywów i pasywów jednostki:
    • istota i cele inwentaryzacji,
    • terminy i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji,
    • formy i metody inwentaryzacji,
    • etapy inwentaryzacji,
    • różnice inwentaryzacyjne i sposób ich ujęcia w księgach rachunkowych,
    • wycena aktywów i pasywów na dzień bilansowy,
    • odpowiedzialność w zakresie inwentaryzacji.
  5. Analiza rozwiązań funkcjonujących w praktyce roku 2018:
    • weryfikacja księgowania i rozliczenia dochodów i wydatków budżetowych zrealizowanych przez jednostki budżetowe, w tym problem szczególny dotyczący księgowania dochodów i wydatków budżetowych z podatkiem VAT,
    • weryfikacja księgowania należności budżetowych podatkowych, należności publicznoprawnych niepodatkowych, należności cywilnoprawnych po zmianach ustawy o finansach publicznych jakie nastąpiły w roku 2018 oraz weryfikacja prawdopodobieństwa ich uzyskania,
    • weryfikacja księgowania zobowiązań budżetowych i zaangażowania budżetu,
    • weryfikacja księgowania aktywów trwałych i obrotowych oraz typowe nieprawidłowości występujące w jednostkach w zakresie przepisów dotyczących zasad zarządzania mieniem państwowych oraz w zakresie budowy obiektów inwentarzowych i kwot związanych z uproszczeniami dotyczącymi ewidencji środków trwałych,
    • weryfikacja księgowania przychodów i kosztów "księgowych" oraz rozliczeń międzyokresowych a typowe nieprawidłowości związane ze zwrotami i refundacjami wydatków.
  6. Ewidencja składników aktywów i pasywów jednostki na dzień bilansowy - przygotowująca księgi rachunkowe do zamknięcia:
    • należności i zobowiązania na koniec roku budżetowego,
    • dochody budżetowe i środki pieniężne na koniec okresu budżetowego,
    • przychody i koszty na koniec roku budżetowego,
    • dotacje i ich rozliczenie,
    • rozliczenia międzyokresowe kosztów,
    • rozliczenie prowadzonych inwestycji,
    • wydatki uznane za niewygasające z końcem roku budżetowego.

 

 

 

15:00

Obiad w restauracji.

Od 16:00

Czas wolny. Możliwość skorzystania ze strefy rekreacji (basen, siłownia, sauna fińska, łaźnia turecka, jacuzzi) oraz 15% rabatu na zabiegi SPA dla każdego z uczestników.

 

Kolacja

 

II dzień 05.12.2018r.

7:00 – 9:00

Śniadanie

Przerwa kawowa
o godz. 10:30

  1. Dokonanie księgowań, które – zgodnie z przepisami szczególnymi podlegają wykonaniu na koniec roku budżetowego:
    • odsetki za zwłokę,
    • odpisy aktualizujące wartość należności,
    • odpisy z tytułu trwałej utraty wartości,
    • zaangażowanie wydatków,
    • dodatkowe wynagrodzenie roczne,
    • umorzenie i amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
  2. Przygotowanie do ustalenia prawidłowego wyniku finansowego jednostki budżetowej za rok 2018 oraz jego powiązanie z wynikiem wykonania budżetu - ustalenie wyniku działalności operacyjnej podstawowej i pozostałej, wyniku działalności finansowej, wyniku finansowego.
  3. Przygotowanie do sporządzenia rocznej sprawozdawczości finansowej za rok 2018 - analiza wzorów sprawozdań i powiązanie danych sprawozdawczych z prawidłowo prowadzoną księgowością budżetową:
    • bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
    • bilans jednostki budżetowej, samorządowego zakładu budżetowego,
    • rachunek zysków i strat,
    • zestawienie zmian w funduszu jednostki,
    • informacja dodatkowa.
  4. Typowe przypadki nierzetelności danych sprawozdawczych jakie mogą wystąpić
    w jednostkach budżetowych.
  5. Najważniejsze modele ewidencyjne obowiązujące w roku 2018 - nowe wzory księgowań.

 

13:00

Zakończenie szkolenia oraz obiad w restauracji.

Miejsce szkolenia

Zajęcia odbywać się będą w Hotelu CROCUS****

ul. Chałubińskiego 40; 34-500 Zakopane

www.hotelcrocus.pl

WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa

jednej osoby 1390 zł netto +23% VAT

- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1300 zł/os netto +23% VAT

Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT
w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje:

- zakwaterowanie od dnia 3.12 (od 16:00) do 5.12 (do 11:00),

- nocleg w pokojach dwuosobowych (nocleg w pokoju jednoosobowym za dopłatą w kwocie 150 zł netto),

- wyżywienie od kolacji w dniu 3.12 do obiadu w dniu 5.12,

- materiały szkoleniowe,

- atrakcje towarzyszące (dostęp do strefy rekreacji oraz 15% rabat na zabiegi spa),

- ubezpieczenie NNW.

Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.

Kontakt

Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:

Aleksandra Szmater

tel. (22) 46-49-718,

fax (22) 46-49-752,

e-mail: aleksandra.szmater@irip.pl

Dane do przelewu

Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 10 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 14 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa
w wysokości 100% ceny.

 

 Karta zgłoszenia na szkolenie (do pobrania)

Oświadczenie VAT (do pobrania)